La lògica matemàtica durant el joc
L’A, durant una de les estones de joc als espais de la llar, agafa l’arc i el va desconstruint. Tot seguit, va posant les peces que el componen tot formant una seriació per colors i mida. Primer classifica les peces pel seu color i mida, i a continuació, les ordena seguint la similitud que hi ha entre elles: blanques o negres, grans o petites. D’aquesta manera, posa una blanca més gran, seguida d’una negra més petita, quatre peces blanques...
A partir de la seqüència que l’A va repetint, està realitzant accions matemàtiques, de manera implícita i espontània, tot posant en pràctica el seu raonament lògic matemàtic: classificació, ordenació i seriació. El currículum d’Educació Infantil del primer cicle contempla l’observació i l’actuació sobre la realitat immediata, a partir de les pròpies vivències, establint relacions entre objectes segons les seves relacions i perceptives, com un contingut matemàtic a fomentar en els infants durant aquesta etapa.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada