EXPERIMENTACIÓ I VIVÈNCIES
Gràcies a l’exploració i la manipulació, els infants descobreixen el món que els envolta a través dels sentits. Així doncs, l’experimentació és fonamental des d’edats molt primerenques. L’infant, de manera lliure experimenta amb tot el que té a l’abast i de mica en mica va creant el seu propi desenvolupament. Les propostes d’experimentació estan pensades per acompanyar noves experiències de manera autònoma tot gaudint d’un moment en què el nen o la nena és el protagonista de la seva acció. L’infant observarà amb curiositat què passa quan realitza diferents accions i quin impacte tenen. A poc a poc aniran adquirint domini sobre el seu entorn que l’ajudaran a preveure, a reaccionar…, inclús a formar-se una imatge de si mateix que contribuirà a reforçar la seva seguretat i confiança per continuar investigant i descobrint.
A la proposta pedagògica es pot observar l'interès de la L. per la magrana. És un fruit que ja coneix i el primer que fa és tastar-la. Comença a treure les llavors i en veure que quan cau suc al paper es tenyeix, prova de pintar i fa servir expressions com: mira, pinta!/L'he provat, m'agrada!/Li estic traient les boletes/és de color vermell...
A través de la manipulació, la L. està fent servir tots els sentits que li donen informació sobre tot el que està passant al seu voltant.
"Hem de donar als infants l'oportunitat de sentir abans de comprendre, d'experimentar abans de conèixer, ja que no hi ha res en la intel·ligència que no hagi passat abans pels sentits" Jean Piaget.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada