CONSTRUCCIONS I PENSAMENT LÒGIC-MATEMÀTIC

           

Les construccions afavoreixen el desenvolupament del pensament lògic-matemàtic. Per aconseguir els seus objectius, els infants analitzen els diferents objectes: diversitat de pesos, mides, volums, formes…

Així mateix, posen en pràctica conceptes matemàtics com l’organització espaial (a sobre, a sota, al costat…) o l’ordre dels objectes. A més, exerciten la motricitat fina, la coordinació ocul-manual, la lateralitat i la concentració, entre d’altres aspectes.


L’O agafa unes ampolles sensorials de l’espai de nadons i les observa detingudament. Acte seguit comença a realitzar una construcció en forma de torre tot apilant-les per l’extrem del tap. Abans però, les va observar detingudament diverses vegades fins aconseguir el que volia: que s’aguantessin l’una damunt de l’altre. En aquesta acció l’O està exercitant la motricitat fina, la lateralitat i la coordinació mà-ull. A més, també està posant en pràctica conceptes matemàtics espaials com a, sobre, a sota... així com l’ordre dels objectes.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ESPAI D'APRENENTATGE: TAULA DE LA TARDOR

COM ES VIUEN ELS PRIMERS DIES DE CURS A LA LLAR D'INFANTS?